Versetul zilei

Tuesday, February 28, 2012

Să fii un om de cuvânt?

Există în viaţă fel şi fel de momente cu care se confruntă omul şi fie că vrea sau nu, ajunge şi în punctul în care se vede nevoit să mintă şi să-şi încalce cuvântul dat. Mai ales astăzi, majoritatea fac acest lucru şi fără să le mai pese, fără să se mai gândească la acest aspect al sincerităţii. Şi am putea spune chiar :
"care sinceritate, ce om de cuvânt?"
Pentru că persoanele care încă mai ţin la cuvântul lor au devenit chiar foarte rare.
Şi până la urmă contează dacă eşti sau nu un om de cuvânt? Se merită să fii o persoană sinceră?
Răspunsul meu ar fi : da, contează. Cu toate că rişti să fii rănit de unii este totuşi bine să fii un om de cuvânt, un om pe care ceilalţi să se poată baza.Majoritatea persoanelor vor să găsească în jurul lor nişte oameni cumsecade,  oameni sinceri, oameni deschişi...
Voi vreţi să fiţi aşa? Sau credeţi că e mai bine să nu fiţi aşa? Ce alegeţi? În care din aceste două categorii vreţi să fiţi? Gândiţi-vă bine la răspuns, şi nu uitaţi că după faptele voastre veţi primi şi răsplata.

34 comments:

  1. sa fii sincer sa fi om de cuvant?cu atatea maimute in jurul tau ?nu poti crede-ma....am vazut-o la parintii mei mi sa intmplat mie deci nu....NU NU NU SI NU

    ReplyDelete
  2. Spui lucruri foarte adevarate ,Lavinia. Ironia este urmatoarea : dorim sa avem langa noi oameni cumsecade si sinceri , dar noi ce fel de oameni suntem ? Este mai usor sa inselam si sa mintim decat sa fim constienti de actiunile noastre si sa fim capabili sa caram dreptatea , adevarul si sinceritatea la spinare . Asa cum am spus-o si eu intr-un articol mai vechi de pe blog :,,parca ne sta in putere sa facem numai rau" .

    ReplyDelete
  3. Eu as tinde sa zic ca da. Macar pentru tine. Sau macar sa fii sincer cu tine!

    ReplyDelete
  4. Da, mai contează să fii o persoană sinceră. Însă trebuie să ai stabilite un set de pricipii, de la care să nu abaţi. Aceste principii pot fi morale, poate fi decalogul, pot fi ambele. Importantă e, cum ai spus şi tu alegerea! :)

    ReplyDelete
  5. Poate sa fi deschis e mai bine dar atunci cand ai numai oameni FALSI in jurul tau , nu e bine deloc.
    Cum faci, asa primesti... poate nu e tot timpul adevarat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ba este adevarat, doar ca nu se vede intotdeauna aici, se mai vede si dincolo.
      nu se rezuma totul doar la "aici"

      Delete
  6. Foarte adevarat si daca tu la randul tau nu vei fi sicer cu altii, nici ei nu vor fi la randul lor seriosi cu tine!

    ReplyDelete
  7. sinceritate versus minciună, greu subiect, mai ales într-o lume în care te izbeşti la tot pasul de minciună şi prefăcătorie. de ce aleg foarte mulţi minciuna, de ce li se pare o soluţie mai bună, nu ştiu, poate pentru că de foarte multe ori noi, oamenii, căutăm soluţiile cele mai facile, cele mai uşoare, iar o minciună ni se pare o astfel de soluţie. doar că nu este, decât în aparenţă, iar mai devreme sau mai târziu adevărul tot va ieşi la iveală.
    totuşi, există unele minciuni pe care aproape că le pot înţelege şi accepta. astfel, pot înţelege că în cazul unui bolnav incurabil, care mai are de trăit 3 luni de zile să zicem, nu te vei duce la el să îi spui direct, în faţă, că peste trei luni nu va mai fi. deşi, chiar şi această minciună ar putea să nu fie nici ea o soluţie. în acele trei luni acel om poate că ar putea face anumite lucruri pe care îşi dorea să le facă de o viaţă întreagă, iar nespunându-i adevărul, îi răpeşti şi şansa de a le face.
    sinceritatea nu este, de foarte multe ori, apreciată, oamenii preferă să fie minţiţi, să fie lăudaţi şi atunci când nu merită, să fie urcaţi pe socluri mult prea înalte pentru staturile lor mici. şi totuşi, o prefer, am ales-o şi o voi alege întotdeauna. motivul pentru care o aleg este unul destul de simplu, poate chiar banal. prefer ca dimineaţa, când mă uit în oglindă, să nu îmi spun ceva de genul "aşa arată un mincinos", să nu îmi fie ruşine de mine, să pot privi lumea în ochi, fără să îmi fie teamă că aş putea fi acuzat că am minţit. e ceva ce ţine de un anumit confort, trebuie să mă simt eu împăcat cu mine, cu ceea ce fac, cu ceea ce sunt.
    şi uite aşa, am scris un comentariu de un hectar, mai lung decât postarea ta, şi nu am spus poate nici jumătate din cele pe care aş fi vrut să le spun. o noapte senină să ai!

    ReplyDelete
  8. IMI ALEG OAMENII CU CARE SA STAU LA "MASA" PEMTRU CA CEI CARE SUNT MINCINOSI SUNT SI LASI , IAR EU NU AM NEVOIE DE ACESTE SPECIMENE PE LANGA MINE .
    ESTE USOR , FOARTE USOR SA FACI BINE , TIE SI CELOR DIN JUR , DAR MEREU ACEST BINE NU MULTUMESTE PE TOTI ......
    " AM VRUT SA FAC DOAR BINE , DAR FARA RAU NU AM PUTUT "
    CAND ESTI SINCER CU TINE POTI FI CU TOTI , DAR ASTA NU INSEAMNA SA-TI DESCHIZI SUFLETUL TUTUROR ......
    NU ESTI RANIT DACA ESTI SINCER , ESTI RANIT DOAR CAND ACEASTA SINCERITATE SI FELUL TAU CURAT DE A FI ESTE LUATA IN RAS DE CEI CARE I-AI ALES ERONAT SA-TI STEA LA "MASA".
    TOATE CELE BUNE !

    ReplyDelete
  9. Eu cred ca o persoana este tratata cu aceeasi moneda de viata, ca sa zic asa. Esti bun, ai parte numai de bine, esti un om cumsecade sincer, ai in jurul tau persoane de acestea.

    ReplyDelete
  10. Adevarat. De multe ori promiti sa ti un secret , de exemplu, insa te lasi "ispitit" de altii si tot il dezvalui.
    Eu vreau sa fiu un om de cuvant, vreau sa fiu un om mai bun. Insa un om deschis nu voi putea fi, nu cred. Mai poti oare sa te deschizi in fata oamenilor, mai poti avea incredere in ei?

    ReplyDelete
    Replies
    1. in unele persoane da, trebuie sa iti alegi persoanele cu care vrei sa stai, sa iti dovedeasca ca poti avea incredere...
      exista si oameni de incredere.

      Delete
  11. una dintre abilitatile mele este sa am incredere infinita in ceilalti. si asta ma ajuta sa traiesc in adevar. pentru ca de ce ne-am minti? doar ca sa trecem prin ceva momente penibile atunci cand va trebui sa stam fata in fata si sa ne spunem in sfarsit adevarul. pentru ca adevarul oricum se afla, iese la suprafata si oricat l-am ocoli tot "calcam" in el.
    "de cuvant" insa cred ca inseamna si sa-ti tii promisiunile. si nu trebuie sa uitam ca lumea este in continua miscare (ceea ce e minunat) si daca avem asteptari ca lucruri sa ramana forever intr-un anumit fel ne-am pus de o dezamagire. sa fim pregatiti in fiecare moment pentru schimbare si sa ne rugam: "Doamne da-mi puterea sa accept adevarul, asa cum este el."

    ReplyDelete
  12. Mie mi.a placut sinceritatea mereu.
    Nu are rost sa te minti in primul rand pe tine si dupa pe ceilalti.

    ReplyDelete
  13. „felul tau de vorbire sa fie Da si Nu”

    ReplyDelete
  14. Un om care are cuvant, care are coloana vertebrala, este rar si de mare valoare!

    ReplyDelete
  15. Sinceritatea e un termen atat de abstract, pot spune ca mintim macar de 4-5 ori pe zi, minciuna e parte din om, nu as putea sa traiesc fara sa mint cum imi place !

    ReplyDelete
    Replies
    1. eu nu mint, si totusi sunt om.

      Delete
    2. Ai mintit prin simplul fapt ca ai zis ca *nu minti, macar 1 singura data ai zis unei colege ca ii sta bine parul cu toate ca ai impresia ca nu o face, sau orice lucru marunt sau chiar mai mare, la un moment dat ai mintit sau vei minti iar !

      Delete
    3. am mintit, in trecut, pentru lucruri mai mare ca, "parul unei colege" si mi-am invatat lectia.
      acum nu mint, si nu-i zic unei colege ca ii sta bine daca nu ii sta.
      ii zic sa intrebe pe altcineva
      sau ii zic ca nu-i sta bine, una din doua.
      nu mint pt lucruri banale, si daca mi se intampla, recunosc si imi cer iertare.
      incerc sa duc o viata in adevar si nu in minciuna, nu-mi plac persoanele mincinoase si nu o sa imi placa niciodata, de ce as vrea sa fiu mincionoasa?

      Delete
  16. uneori o minciuna alba te poate salva dintr-o situatie neplacuta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nu te poate salva, ci doar amana timpul in care te vei intalni cu adevarul.

      Delete
  17. Se merita ,desigur . Dar unii in anumite circumstante desii stiu asta ..mint .Dar dupa fapta si rasplata ,asa cum ai spus si tu.

    ReplyDelete
  18. deseori mintim pentru ai proteja pe altii,pt a nu-i ranii, pt a pastra aparente. sa fii sincer, inseamna sa fii integru. si multi nu suntem si poate nu vom fi niciodata

    ReplyDelete
  19. Mi s-a intamplat de atatea ori incat a devenit o obisnuinta,dar,nu din partea mea,ci din partea altora.Practic eu intr-o minciuna traiesc,desi nu sunt de acord cu limitele ei..care..din pacate sunt infinite.

    ReplyDelete
  20. Sunt de acord in totalitate cu tine ,oameni de cuvant sunt cam o raritate in ziua de astazi.Eu urasc minicuna ,niciodata nu am agreat-o si nicicand nu o am so agreez.Chiar daca poate imi face mie rau,alora mai bine zic ceea ce cred ,ce simt ...desi uni chiar nu merita sinceritatea noastra.

    ReplyDelete
  21. depinde de fiecare ce fel de om vrea sa fie si ce fel de viata doreste sa aiba...in functie de asta, fiecare isi parcurge drumul avand propriile-i principii, la care nu renunta indiferent de piedicile impuse de societate. ceea ce este frumos si nobil rezulta din ratiune si calcul. ceea ce este rau si daunator se produce fara efort. cat despre mine, indraznesc fara modestie, sa spun ca sunt un om ok. poate prea de cuvant...chiar daca asta nu ma scuteste de tratamente opuse si dezamagiri, nu pot fi altfel :)

    ReplyDelete
  22. da se merita sa fii om de cuvant .. :D

    ReplyDelete
  23. se merita atat de multtt...stiu din propia experienta...deci...fiti oameni de cuvant>:d<

    ReplyDelete