Versetul zilei

Saturday, December 30, 2017

Oameni cu povești - Petronela - 4

În luna octombrie 2017 a luat naștere proiectul: Oameni cu povești.” 
De ce? 
Pentru că peste tot în jurul nostru sunt oameni, ca și noi. Oameni cu dureri, oameni cu bucurii, cu bune și cu rele. Spre acești oameni aș dori să privim. 
Aici nu puteți găsi decât o mică parte din povestea lor.

A se citi numai cu inima deschisă.


Bună, spune-mi ceva despre tine, care este povestea ta?
Mă numesc Petronela, am 23 de ani și locuiesc în orașul Botoșani. Am crescut fără părinți, a trebuit să mă descurc mereu de una singură. Vara trecută s-a întâmplat să rămân pe străzi din cauză că nu am mai putut să îmi plătesc gazda. Pe timp de zi, oameni din biserică mă mai primeau în casele lor dar pe timp de noapte rămâneam afară. În mintea mea se dădeau tot felul de lupte, stăteam cu teamă să nu mi se întâmple ceva rău. Mulți bărbați au vrut să se folosească de mine, chiar și niște jandarmi, dar eu mă rugam mult și Dumnezeu m-a ferit de acești oameni. Dumnezeu m-a scăpat de multe pericole, în această perioadă.
La sfârșitul lunii august, păstorul din biserică mi-a oferit cazare într-un apartament din cadrul unei fundații ce se ocupa cu persoane fără adăpost. Am avut parte și de nopți nedormite, de zile în care am stat fără mâncare, dar cu ajutorul lui Dumnezeu am trecut biruitoare peste acestea.

Încă de când am fost mică oamenii m-au rănit. Fiind abandonată de mama mea, am crescut într-un orfelinat. La vârsta de 5 ani o familie m-a luat în grija lor, urmând să locuiesc împreună cu ei timp de aproximativ 12 ani. Deși traiul alături de ai ar fi trebuit să fie mai bun decât cel de la orfelinat, totuși, a fost mai rău. Am fost abuzată, bătută, chinuită. La vârsta de 16 ani am fugit de la ei pentru că nu am mai putut face față.
La 19 ani, cineva mi-a spus despre Isus și atunci am simțit că Dumnezeu vrea să se atingă de inima mea. Numai El m-a ridicat cu dragoste și mi-a vindecat rănile produse de oameni.

În viața primim multe lecții, care ar fi cea mai prețioasă lecție pe care consideri că ai primit-o?
Să fiu mulțumitoare și în privința celor mai mici lucruri din viața mea. Pentru mine este o minune faptul că în fiecare zi am un acoperiș deasupra capului.

Spune-mi care este visul tău? Ce ți-ai dori să faci cu viața ta?
Visul meu este să pot fi o mărturie. O lumină în această lume. Vreau ca oamenii să găsească iubirea, speranța și pacea în Isus. Ceea ce am găsit și eu atunci, la 19 ani.

Dacă ar fi să alegi o amintire memorabilă din viața ta, una la care te-ai tot reîntoarce, care ar fi aceea?

Într-o duminică, înainte de vară, la ora șase dimineața, am simțit cum un înger trimis de Dumnezeu m-a îmbrățișat. Îmi este tare dor de acea zi.

Dacă dorești și tu să ne împărtășești povestea ta, scrie-mi pe laviniahumeniuc@gmail.com 

No comments:

Post a Comment