Versetul zilei

Saturday, October 5, 2013

Dragostea la 14 ani !


De ceva timp mă macină, sau mai bine zis mă scoate din minți un subiect pe care am zis totuși că nu e treaba mea să îl discut, dar parcă ceva nu-mi dă pace.

Am ajuns să aud de la fete cu vârste cuprinse între vârste de 14-16 ani, că nu există iubire. Și acest lucru, sincer, nu mi se pare normal.
Adică serios acum, înțeleg că vine îndrăgosteala asta timpurie, și e senzația aia că iubești deși ai doar 13,14 ani, și ai face orice pentru persoana respectivă, și nu poți trăi fără ea dar chiar poți iubi în adevăratul sens al cuvântului la această vârstă?
Și mai ales, ce așteptări poți avea de la un băiat de 15,16, ani, ( pentru că bănuiesc, că din moment ce  fetele au această vârstă băieții pot avea maxim 18-19, ) care poate nu vrea decât să se distreze,  ori să aibă o prietenă, pentru că e la modă să ai una.
De ce fetele care abia au intrat în perioada adolescenței, vor o iubire din aia, gen :”Titanic”, deși e clar că așa ceva se întâmplă între doi oameni maturi, responsabili?

Iubirea nu o constituie acei fluturi din stomac, iubirea  e mai mult decât atât, și fără supărare, dar părerea mea este că iubirea pe de altă parte este și un angajament, și ar trebui să se pună accent pe ea la momentul potrivit, la vârstă potrivită.

Nu zic că nu trebuie să ai pe cineva, sau să îți placă de cineva, că vorba aia: ”inimii nu-i poți porunci”, dar zic că nu ar trebui să avem așteptări, ori să zicem, că nu există iubire.

Cum poți spune că nu există iubire dacă nu ai experimentat asta?
Este o diferență între a plăcea și a iubi, este o diferență între a fi îndrăgostit și a iubi, este o diferență între iubirea copilărească, imatură, și iubirea responsabilă, iubirea ce ține o viață.
Este o diferență între pasiune și iubire.


Cea mai bună definiție a iubirii peste care am dat se găsește în Biblie, în Corinteni 13:4,5,6,7
Dragostea este îndelung răbdătoare
Dragostea este plină de bunătate
Dragostea nu pizmuiește
Dragostea nu se laudă
Dragostea nu se umflă de mândrie
Dragostea nu se poartă necuviincios
Dragostea nu caută folosul său
Dragostea nu se mânie ( Dacă într-adevăr ai iubit o persoană sau o iubești nu ești mânios pe ea nici chiar dacă ți-a făcut foarte mult rău, nici chiar după ce vă despărțiți, nici chiar peste ani )
Dragostea nu se gândește la rău
Dragostea nu se bucură de nelegiuire, ci se bucură de adevăr.
Dragostea acoperă totul
Dragostea crede totul
Dragostea nădăjduiește totul
Dragostea suferă totul

Aceste afirmații înumulțiți-le cu un infit, adunați-le de o mie de ori și aplicați-le în măsura în care puteți în viața voastră.
Asta e dragoste.

Am fost și eu ”îndrăgostită” la 14 ani , știu cum e, dar realizez acum, că nu a fost adevărata dragoste, a fost altceva.
Și mă consider o persoană deschisă la idei noi, dar chiar nu pot să cred că cineva de 14 ,15 ani zice că nu există dragoste, când o să vină un om de 50 de ani să îmi zică așa ceva, poate am să îl cred.

Așa că, sfatul meu, nu spuneți iubire la orice sentiment ce vă dă târcoale, și nu vă pierdeți timpul cu băieți care nu sunt de nasul vostru și care nu vă vor face decât să suferiți și să spuneți ”nu există dragoste”.
Dragostea adevărată există, și o veți întâlni la momentul potrivit cu persoana potrivită.



13 comments:

  1. Iubire la varsta potrivita...ei bine, parca niciodata nu e varsta potrivita. Insa ai intr-adevar dreptate in cele afirmate, ca tinerele noastre sperante din ziua de astazi cred ca iubirea nu exista doar pentru ca baiatul de peste strada sau colegul de la scoala nu le mai trage de maneca sau de codite ori nu le mai spune cat de talentate sunt. E trist si faptul ca sunt copile de 14 ani( da, sunt niste copile) care isi incep viata sexuala pentru ca au impresia ca sunt indragostite pana peste cap( si, cu mii de scuze, insa nu cred ca gresesc, aici vine putin si din educatia parintilor, cat de deschisi sunt cu copii lor si cat de bine le explica aceste "evenimente" ce se petrec in jurul acestei varste).
    Din pacate nu se prea poate face mare lucru( repet, daca parintii nu o pot face la momentul oportun) pentru ca si noi am trecut prin"indragosteala de 14 ani" si am crezut ca iubim.Cred ca este un ciclu care se repeta si se va repeta mereu... poate si de aceea ne spun parinti, si vom spune si noi la un moment dat" Nici eu nu ascultam cand eram tanara, apoi am regretat, asculta tu!" pentru ca sunt slabe sanse ca acel copil sa asculte. Asta e tineretea... din pacare oarecum.

    ReplyDelete
  2. Mai întâi vreau să menționez că și eu am una dintre vârstele precizate de tine. Totuși, îți dau dreptate. Sunt o fire analitică, obișnuiesc să mă uit la cuplurile de lângă mine și să încerc să îmi fac o părere despre ele. Mă întreb de multe ori dacă problema e cu mine, încă nu-mi dau seama - am senzația că mulți transformă iubirea într-o vulgaritate, într-o manifestare exagerată și continuă a ”afecțiunii”, după cum ar numi-o unii dintre ei. Eu văd iubirea cu totul altfel. Consider că persoana de lângă tine poate simți că o iubești fără să o atingi excesiv (înțelegeți la ce mă refer). Îi poți spune că o iubești printr-o singură privire, fără cuvinte. Dar bineînțeles că nu prea există așa ceva la vârsta de 14-16 ani. Nu mă îndoiesc că, poate, sunt și cazuri speciale în care acei copii (da, chiar i-aș putea numi copii!) chiar se iubesc într-un mod cât se poate de sincer și inocent. Ori poate m-am uitat eu la prea multe filme...
    Unii nu sunt nici selectivi, se îndrăgostesc sau au senzația că se îndrăgostesc de orice persoană frumoasă și, eventual, și cu simțul umorului. Așa cum ai zis și tu, e firesc să îți placă de cineva, să te emoționezi atunci când vorbești cu persoana respectivă, dar astea, de cele mai multe ori, mai ales la vârsta preadolescenței/adolescenței, sunt stări trecătoare.
    O să mai trec.

    ReplyDelete
  3. Degeaba le spui tu asta acum ca nu o sa te ia niciuna din fetitele alea in seama :))

    ReplyDelete
  4. Am auzit de persoane care s-au "idragostit" la 14 ani, iar acum sunt tot impreuna, avand vre-o...hmm...Cred ca 26 sau 27...Deci exista si dragoste d-aia...

    ReplyDelete
  5. Foarte adevarat ! Cea mai mare gresala sa negi dragostea..dragostea nu e doar cea de cuplu , e dragoste de familie , Dumnezeu ne iubeste si Dumnezeu ne-a dovedit ca dragostea exista in mai multe forme.
    Copila care zice ca dragostea nu exista probabil nu stie sa vada in jurul ei , la familia ei ( probabil ) , la atatea si atatea cazuri.

    ReplyDelete
  6. Că bine zici! Scurt și la obiect! :)

    ReplyDelete
  7. Deci...eu am o mica dilema: exista sau nu dragoste la 14-16 ani? Ca eu ma tot gandesc la asta si tind sa cred ca nu prea exista, dar o parte din mine crede ca exista dragoste la aceasta varsta "firava". Dumnezeu poate pune dragoste( ma refer la dragostea dintr-un baiat si o fata) la aceasta varsta, acea dragoste pura si sincera(pentru ca o astfel de iubire exista) ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. eu cred ca exista mai multe feluri de dragoste, aici ma refer strict la cupluri, dar cred ca cea mai pura este dragostea matura, acea dragoste in care doua persoane iubesc atat de mult incat sa fie in stare sa sacrifice totul pentru celalalt, sa puna binele celuilalt mai presus, dragostea aceia care este in stare sa treaca prin greutati, prin furtuni, care ofera intelegere, dragostea care spera sa dureze, sa ajunga batrranei cu parul alb inca impreuna, si cred ca la 14-16 ani, nu exista aceasta dragoste din cauza ca e inca o varsta a adolescentei a copilariei, nu ca senitmentele nu ar fi sincere, dar in timp lucruriule se schimba, gandurile se schimba, oamenii se maturizeaza si sentimentele cresc, se amplifica fata de cele de la 14-16 ani... intelegi ce vreau sa zic? sau care e punctul meu de vedere? totusi...cred ca Dumnezeu poate sa puna dragoste si la o astfel de varsta, unde e Dumnezeu orice e posibil.

      Delete
  8. A trebuit sa astept pana la 30 de ani persoana potrivita, dar s-a meritat din plin asteptarea :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma bucur sa aud ca spui ca s-a meritat asteptarea!
      Si eu am spus asta, pentru ca am stat 2 ani jumate la distanta de cineva...

      Cu cat mai grea e asteptarea cu atat mai mare e bucuria.

      Delete
  9. Cunosc persoane ce se iubesc de la 14 ani, casatorite la 18, si la 40 si 2 copii sunt si mai uniti. Nu e regula.
    Iubirea adevarata dainuie. Iubirea adevarata apare nu cand vrem, ci cand vrea.

    ReplyDelete
  10. Dragostea e..echilibru..inima sanatoasa cu minte sanatoasa! :)
    Foarte frumoase randuri, felicitari! :)

    ReplyDelete