Versetul zilei

Thursday, June 7, 2012

Conştiinţa

În fiecare dimineaţă sună alarma de deşteptare.Un ceas voinic şi nebăgat în seamă de nimeni pe parcursul nopţii îşi face simţită prezenţa cu multă nerăbdare. Iar apoi un gând fulgerător îmi trece prin minte, cum ar fi dacă am avea parte de un astfel de ceas deşteptător de fiecare dată când am face ceva greşit, când am supăra pe cineva sau când am călca în picioare principiile sănătoase? Ce s-ar întâmpla atunci? Oare ne-am opri şi ne-am corecta sau am merge mai departe fără să-i dăm ascultare ceasului?
Ceea ce oamenii uită este faptul că există deja un astfel de ceas şi acela este conştiinţa.Ce-i drept nu prea este băgată în seamă de mulţi în ziua de astăzi dar oare de ce? Conştiinţa este ceasul deşteptător care te îndeamnă să te trezeşti şi să laşi deoparte orice lucru rău. Ea te ajută  să te opreşti la timp, ascult-o cât încă nu-i târziu!

12 comments:

  1. trăim într-o lume a naibii de ciudată, în care interesul material sau cel personal este pus de cele mai multe ori în faţa tuturor celorlalte. conştiinţa a devenit un fel de accesoriu opţional, un accesoriu pe care foarte mulţi îl lasă undeva deoparte şi uită de el, de parcă nici nu ar fi. lumea asta ar fi probabil mult mai bună dacă fiecare, înainte să facă un anumit lucru, s-ar gândi la repercusiunile pe care acel lucru le poate avea asupra altora, la consecinţele care derivă din acţiunile lor. dar, din păcate, nu e...

    ReplyDelete
  2. da ai dreptate ceasul desteptator este constiinta, insa din pacate la multe persoane din ziua de astazi ceasul este defect:)

    ReplyDelete
  3. Asa este.. suntem inzestrati cu acest ceas desteptator si indicat este sa-l auzim cand suna! :)
    Sezrz buna!

    ReplyDelete
  4. Pot spune din alta perspectiva situatia...
    De multe ori gresim si cateodata ,,ceasurile desteptatoare" sunt defapt : prietenii sau familia. Cateodata primit atentionari de la persoanele din jurul nostru si tot nu le acordam atentie si gresim . Cred ca raspunsul ar fi urmatoarea intrebare : Daca nu ascultam pe cei din jur , ne ascultam constiinta ?

    ReplyDelete
  5. Cred că ar fi cea mai ingenioasă cale din a ne opri din făcut rele.Eii,dar asta trebuie să ştim noi,să n-o facem.Dar vorba aia,suntem oameni,fiecare greşeşte măcar odată-n viaţă!

    ReplyDelete
  6. De multe ori caracterul impulsiv al unei persoane ii afecteaza pe cei din jur.Pentru multi e greu sa renunte la ceva ce le face bine,doar pentru ca altuia ii face rau.Dar cam asa este omenirea...

    ReplyDelete
  7. cred ca daca ar exista un astfel de ceas, ar suna non-stop la unii oameni

    ReplyDelete
  8. Bravo,nota 10...mi-a placut enorm acest post.Ce bine ar fi sa ne dam seama de acest ceas desteptator...poate in final am fi mai buni si mai toleranti...

    ReplyDelete
  9. Eu nu cred ca este defect.Ci cred ca oamenii il ignora.

    ReplyDelete
  10. Rar o ascultăm , dar bine că încă sună!

    ReplyDelete
  11. unii sunt mai bolanzi si nu o baga in seama:-j daca ar baga-o cred ca ar fi o lume mai buna.

    ReplyDelete
  12. Bine zis...``daca am avea``

    ReplyDelete