Versetul zilei

Friday, April 11, 2014

Nişte gânduri...

  Sursă imagine: ilcamminare.it

Zilele acestea am fost ocupată, cu teste, cu altele, plină de "trebuie", cred că singurele momente în care puteam medita la acitvităţile mele erau cele petrecute în autobuz.
Într-una dintre aceste zile, într-un moment din acesta de "meditaţie" în autobuz, am încercat sa îmi reiau ziua de la capăt, în gând, (fiind deja 7 şi ceva ceasul, spre seară) şi am tot încercat să caut ceva special la acea zi, ceva de care să fiu mândră, sau nu neapărat mândră, dar bucuroasă, ceva care să fi fost făcut bine şi nu pentru mine, ci pentru cineva...
Nu am găsit nimic, nu am găsit decât gânduri de judecată la adresa unor oameni, am găsit nemulţumire faţă de oameni şi cam atât. Ziua mea a devenit specială, după ora 7 :D , am avut motive să fiu bucuroasă, dar, cum rămâne cu celelalte lucruri, cele care mi-au făcut ziua amară, cele care nu au adus decât ceva rău...

Ce încerc să spun este că, am realizat că irosesc timp, timp preţios, în loc să îl ofer să fac ceva bun cu el, în loc să îl folosesc pentru "vreau", în loc să fiu mulţumitoare, în loc să...

La voi cum e? 
Eu îmi propun să îmi reiau fiecare zi de la capăt în gând, poate aşa, am să observ mai bine ce nu e în regulă, ce trebuie schimbat şi poate următoarele zile vor fi trăite altfel, pentru că am impresia că am o viaţă întreagă la dispoziţie, dar cine ştie cu adevărat cât timp mai am?

Sper să meditaţi şi voi, chiar şi în autobuz dacă e nevoie, numai aveţi grijă la momentele acelea în care cineva te întreabă "e ocupat locul acesta?" şi voi sunteţi în "meditare" :D

3 comments:

  1. ...fiecare zi e o provocare. o escaladez plina de energie sau stau la poalele ei, ingropata in ganduri.
    se spune ca atunci cand ii judeci pe altii, n-ai obtinut de la acestia ceea ce asteptai. daca toate merg cum trebuie, viata in sine, nu e scurta, e chiar lunga. e timp berechet pentru a gresi iar si iar, pentru a triumfa iar si iar, pentru a ne destepta iar si iar...

    ReplyDelete
  2. Suntem oameni si este inevitabil sa nu gresim ... zilnic . Faptul ca ne dam seama de greseli este un lucru cu care ar trebui sa ne mandrim , trebuie sa gasim in noi taria sa indreptam greselile . In fine, eu doar zic , ca de facut nu fac nimic pentru indreptarea mea in bine , se si vad efectele negative ..

    ReplyDelete
  3. Cuvintele tale imi amintesc de o poezie care adesea ma pune si pe mine pe ganduri:
    Cand te duci seara la culcare,
    Sa-ti pui o mana sub obraz
    Sa te intrebi cu-ngrijorare:
    "Ce-am facut eu oare azi"?

    O zi trecuta fara fapte
    Care sa-ti fi ramas in minte,
    In viata ta, e ca o noapte
    Sau ca un basm fara cuvinte…
    Da, frumusetea unei zile nu este data nici macar de implinirile din acea zi, ci de cat de impliniti i-am facut pe altii sa se simta, e o realitate care nu poate fi contrazisa pentru ca o simtim adesea. In ce priveste spiritul critic inca mai am de invatat, e asa usor sa judecam fara sa ne dam seama si asa de greu sa ne infranam gandurile si cuvintele.
    Si mie imi plac momentele de meditatie…pentru ca atunci pot sa analizez si sa ma rog, si asta nu tine de loc, pentru ca Dumnezeu este pretutindeni, si in autobuz, si in drum spre casa, si in locuinta noastra.

    ReplyDelete