Versetul zilei

Sunday, November 17, 2013

Viaţa este prea scurtă ca să o irosim

De multe ori aud că se spune: "Avem doar o viaţă şi trebuie să o trăim", şi sunt sigură  că dacă m-aş opri în dreptul tinerilor şi i-aş întreba ce înţeleg ei din această frază, majoritatea mi-ar spune că este vorba de distracţie, pe când dacă m-aş opri în dreptul persoanelor mai în vârstă sunt sigură că aceştia mi-ar oferi un alt răspuns.

Personal, când aud aceste cuvinte mă gândesc la faptul că viaţa este prea scurtă ca să o irosim fiind supăraţi pe cei de lângă noi, prea scurtă pentru a ne certa, prea scurtă pentru a nu oferi iertare, prea scurtă pentru a nu vedea lucrurile care ne fac cu adevărat sufletul să zâmbească.

Am doar o viaţă, şi consider că se merită să o trăiesc în cunoştinţă de cauză, se merită să o trăiesc lucid gândindu-mă la ceea ce las în urma mea. Pentru că până la urmă asta este ceea ce contează, dacă în urmă am lăsat oameni trişti, sau oameni veseli, dacă mi-am făcut un timp pe care să îl ofer celor dragi, timp în care să fac ceea ce îmi place, ce mă pasionează, timp petrecut vorbind cu Dumnezeu, atunci la urmă aş putea spune că mi-am trăit viaţa.

Şi eu sunt om, şi eu mă distrez, dar consider că viaţa este prea scumpă pentru a fi trăită doar în distracţii, consider că este nevoie de o balanţă, că undeva pe drum trebuie să ne oprim şi să plângem alături de cei ce plâng, cred că oamenii buni nu sunt proşti, ci sunt oameni cu un suflet mare, care vor lăsa ceva în urma lor, oameni care îşi trăiesc viaţa în limita bunului simţ.

Viaţa este prea scurtă pentru ca să o irosim pe lucruri fără de valoare, pe oameni care ne fac rău sau ne alungă, timpul nostru trebuie acordat acolo unde chiar este nevoie de noi. Toţi avem un loc al nostru undeva , pus deoparte, trebuie doar să îl găsim.

2 comments:

  1. Mark Twain spunea: ”The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.”
    Păcat că unii cred că s-au născut doar pentru a se distra, iar această distracție, de cele mai multe ori, nu este privită dintr-o perspectivă pozitivă.
    Cred că trebuie să învățăm să trăim frumos și să învățăm să învățăm :)

    ReplyDelete
  2. Foarte bine zis,viata este prea scurta ca sa uram,sa facem rau,sa nu iertam, Cum spunea Enstein Timpul este relativ.Dar stand si gandindu-ma la tot ce se intampla in jurul meu... Cat rau poate sa fie in lumea asta,si pt ce?Pentru 4 scanduri? Vrem nu vrem acolo o sa ajungem toti. In loc sa incercam sa fim mai buni cu semeni nostri,se ne bucuram la fiecare apus de soare pe care il vedem,ce facem noi,uram,ranim,ignoram.Eu personal dupa decesul unei persoane din familia mea foarte apropiate mie m-am hotarat sa traiesc clipa,pentru ca nu poti stii niciodata ce se intampla maine.Cat traim strangem intruna sa cladim.Obiectele or sa ramana in urma noastra,noi nu, cred ca viata e facuta pt a fi traita,asa cum ii place fiecaruia,Ce facem ne dedicam viata unei firme (ex) 50 de ani si ce am rezolvat le-am satisfacut lor nevoile pt amarati de bani.Nu vreau sa spun sa nu facem nimic toata viata,dar cred ca trebuie sa facem ceea ce ne place.Cred intr-o lume mai buna. Si traieste clipa...

    ReplyDelete