Versetul zilei

Saturday, August 4, 2018

Plantează și tu o floare în inima cuiva

Cu toții știm să sădim buruieni și spini în oameni. Poate îmi vei spune că tu niciodată nu ai făcut așa ceva. Oh, dar am făcut-o. De fiecare dată când ne-am uitat la cineva într-un mod urât, de fiecare dată când am aruncat priviri de ură și am spus vorbe la nervi, am plantat câte o buruiană și câte un spin în acel om. 
Ori de câte ori cineva ne-a cerut ajutorul și am preferat să ne punem pe noi pe primul loc, am lăsat buruienile și spinii să crească în acea inimă. 
Atunci când am judecat, când ne-am întrebat ce drept are persoana cutare să facă acele lucruri, sau când ne-am zis că noi suntem mai buni decât nu știu cine, ori când am arătat cu degetul pe cineva, am sădit spini și buruieni.

Vezi tu, e ușor să sădești spini și buruieni. E ușor să judeci fără să cunoști omul, fără să îl înțelegi. E ușor să arunci priviri urâte și jigniri, mai ales dacă ai zile proaste și ești nervos. E ușor să te consideri superior, să nu dai doi bani pe un om despre care tu crezi că nu merită. 
E ușor să judeci omul sărac de la colțul străzii care nu are la fel de multe lucruri ca și tine și nici nu este la fel de educat precum ești tu. Este ușor. 

Să plantezi flori, e mai greu. Da, este adevărat. Nu toți oamenii știu să planteze flori în inimi. Nu toți oamenii știu să îngrijească un pământ uscat, să îl ude, să îi vorbească cu dragoste și să planteze apoi o sămânță acolo. Nu toți oamenii au răbdare ca sămânța să crească. Și nu, nu toți oamenii au dispoziția de a planta ceva. 
Să plantezi flori necesită mult efort, mult timp și multă muncă. Să plantezi flori înseamnă uneori să renunți la timpul personal- acel timp în care faci ce îți place- și să mergi să dăruiești o bucățică din inima ta, cuiva, care poate nu merită. 
Dar știi ceva? În final, rezultatul e pur și simplu uimitor.

Când vezi ce floare frumoasă răsare, când vezi câtă gingășie, câtă finețe și frumusețe se naște prin ea, nu poți să nu radiezi. Cam la fel e și cu oamenii. Știai că până și din cel mai uscat pământ poți crești o floare frumoasă într-o inimă? Știai că și inimile cele mai pline de spini au nevoie de flori gingașe? Știai tu că și ele pot să înflorească și să se transforme?

Hai să îți spun ceva. Odată, când te-ai întâlnit cu Dumnezeu, erai și tu un pământ uscat, plin de buruieni și spini. Lui Dumnezeu i-a fost drag de tine. Așa că te-a luat, a început să te ude, a început să te îngrijească și să planteze flori în tine. Așa-i că astăzi tu ești un om frumos care știe să iubească?
A venit timpul să îți dăruiești iubirea. Plantează și tu o floare în inima cuiva. De fapt, nu, plantează flori în inimile tuturor.

P.S. Eu nu știu să grădinăresc, dar mi-ar plăcea să învăț să plantez flori în inimi. Ce spui, învățăm împreună?

Sursă imagine: Pinterest

No comments:

Post a Comment