Versetul zilei

Thursday, August 8, 2013

Aşteptări de la prieteni


Mi s-a spus că nu trebuie să am aşteptări de la prietenii mei, dar atunci de ce să îi mai numesc prieteni dacă nu am aşteptări de la ei? 
Nu pe asta se bazează o relaţie de prietenie, pe faptul că două sau mai multe persoane cu interese comune sau mai puţin comune parcurg un drum împreună la bine şi la rău fiindu-şi alături?
Nu e prietenul, persoana aceia pe care o deranjezi oricând ai nevoie de ajutor? 
Nu e prietenul persoana care apelează la tine atunci când simte nevoia?
Nu e cel care trece cu tine prin bucurii şi întristări?
Nu e normal să ai nişte aşteptări de la persoanele cu care ai o relaţie de prietenie?

Eu cred că prietenia are la bază comunicarea, respectul, sinceritatea, cred că ajutorul ar trebui să vină din partea ambelor persoane implicate. 
Dacă doar unul dintre cei doi prieteni ajută iar celălalt nu face decât să profite, şi să vină la acea persoană doar când are nevoie de ceva, mai poate fi numită aceasta prietenie?
Să nu ai aşteptări ar înseamna să nu îl cauţi când ai nevoie nu? 
Păi din moment ce nu am aşteptări de la tine de ce te-aş căuta atunci când am nevoie să vorbesc cu tine? 
Nu, eu nu pot înţelege afirmaţia asta, nu e ca şi cum ţi-ai oferi prietenia ca să aştepţi ceva în schimb, dar tocmai relaţia solidă pe care o ai cu cineva te poate face să spui : " E prietenul meu, ştiu că mă pot baza pe el! Mi-a promis că va fi acolo pentru mine!" iar tu crezi aceste vorbe, deci înseamnă că deja ai o aşteptare de la persoană respectivă nu?

2 comments:

  1. Exact. Si ce spui tu aici nu se aplica doar pentru relatiile de prietenie, ci pentru toate tipurile de relatii.

    ReplyDelete
  2. Mi se pare corect. Cei care nu sunt dispuși să lase de la ei și să ajute nu ar trebui să se numească prieteni. :)

    ReplyDelete