Versetul zilei

Thursday, October 29, 2015

Căsătoria

 Sursă imagine: www.law.msu.edu

Mă uit la lumea în care trăim și îmi dau seama că multe lucruri s-au schimbat. Lucruri care altă dată erau considerate nevrednice astăzi sunt promovate. Cum pot oare oamenii să schimbe ceva la 180 de grade nu știu, și totuși se întâmplă.
Mă întreb cum de căsnicia și-a pierdut din valoare. Cum de oamenii de astăzi văd căsnicia doar ca pe un act și echivalează adevărata ei semnificație cu altceva.

Căsătoria, din punctul meu de vedere, este dată de acel moment în care două persoane aleg să își unească sufltele, să formeze împreună o familie, să locuiască în aceeași casă, să doarmă în același pat. Actul de căsătorie nu este o dovadă pentru cei doi tineri  ci aș zice că mai degrabă este o dovadă pentru oameni.

Tot mai mulți tineri se mută împreună, fac alegeri împreună, dorm împreună, mănâncă la aceeași masă dar nu sunt căsătoriți. Căsătoria cândva însemna tocmai aceste lucruri, astăzi însă lucrurile sunt posibile în absența ei.

Dacă Dumnezeu a lăsat căsătoria, cine suntem noi să o desființăm?

Lumea acceptă aceste lucruri. Astăzi căsătoria pentru mulți reprezintă doar un act, nu contează faptul că unul dintre momentele căsătoriei ar fi unirea în fața lui Dumnezeu, cererea binecuvântării Lui, pentru că dacă ar conta, nu ne-am mai rezuma doar la un act, atunci când am vorbi despre căsătorie.
Mâine, am impresia, că căsătoria va fi pentru mulți un nimic, că nici măcar nu va mai exista. Dacă lumea în continuă în acest fel se va mai auzi oare de căsătorie peste câțiva ani?
Vor fi oare numiți deomodați, cei care vor alege să se căsătorească?

Căsătoria este lăsată de Dumnezeu, ar trebui să ne amintim asta.

3 comments:

  1. Oamenii fug de responsabilitati!

    ReplyDelete
  2. Inainte sa ma casatoresc imi doresc sa locuiesc 1 an, doi cu persoana pe care am ales-o, pentru a vedea daca ne intelegem sub acelasi acoperis, sau nu.

    ReplyDelete
  3. Sau nu sunt siguri. Indoielile, fricile cu care suntem crescuti, exemplul celor din jur care isi taraie viata in casnicie etc pe mmulti ii face sa spuna: eu nu ma casatoresc niciodata.

    Privesc cifrele din romania de femei batute de soti, si ma gandesc ca ar merita altceva ....

    ReplyDelete