Versetul zilei

Tuesday, October 16, 2012

Violenţa în cuplu.

Se spune că atunci când iubeşti te sacrifici de dragul persoanei iubite şi este necesar să laşi anumite lucruri sau poate chiar idei de alte tale doar pentru a-l mulţumi pe celălalt şi a-l face fericit. Dar oare intră în această categorie şi violenţa? Adică iubeşti, dar este nevoie să accepţi o persoană care te bate numai pentru acest fapt? Eu cred că nu.
Este normal ca atunci când iubeşti să schimbi poate anumite lucruri la tine sau să faci unele sacrificii  dar de aici şi până la a accepta ca persoana respectivă să te bruscheze sau chiar mai mult , mai sunt mulţi paşi. Iubeşti dar a iubi nu înseamnă a fi sclavul cuiva ci înseamnă a te dărui.
Am văzut un film în care băiatul a lovit-o pe prietena lui odată destul de rău, aşa încât să te sperii când te uiţi în oglindă, iar aceasta nu a vrut să renunţe la el.Bineînţeles că el şi-a cerut scuze şi a spus că nu o să mai facă acest lucru, dar imediat după aceea a început să devină posesiv şi să îi arunce fetei vina pentru ceea ce s-a întâmplat.
Eu nu am întâlnit un caz ca acesta în mod real, insă vă întreb pe voi, ce fel de parteneri aveţi?
Nu uitaţi să faceţi diferenţa între a iubi şi a fi obsedat sau posesiv, pentru că atunci când iubeşti faci totul pentru persoană respectivă în măsura în care poţi.Dacă stai cu cineva care se comportă urât cu tine şi face astfel de lucruri nu îi demonstrezi că il/o iubeşti ci doar suferi.
Iubirea te lasă să fii liber, să fii fericit şi să vezi viaţa în culori!
Voi ce părere aveţi?

8 comments:

  1. Nu am prieten, dar sunt de părere că dragostea cu bâta nu există. Sau dacă există aia nu e dragoste!

    ReplyDelete
  2. Sunt total de acord cu tine! Insa, asa este, doar "SE SPUNE"...:-<

    ReplyDelete
  3. "Iubirea te lasă să fii liber, să fii fericit şi să vezi viaţa în culori!"-foarte frumos spus! Tocmai asta inseamna iubirea,sa i lasi persoanei iubite libertatea de a alege, sa ramai alaturi de ea orice s ar intampla, sa renunti doar atunci cand stai in calea fericirii persoanei iubite.

    ReplyDelete
  4. cred ca exista o mare diferenta intre a face tot ceea ce-ti sta in puteri pentru persoana pe care o iubesti si a accepta violente,fie ele verbale ori fizice...mai presus de toate trebuie sa fie respectul fata de propria persoana...

    ReplyDelete
  5. Sunt total de acord cu tine atunci cand iubesti e ceva atat de magic incat nu iti poti explica dar de la a iubi a aceepta orice nu e chiar asa.Eu una urasc enorm de mult violenta si trebuie sa fim capabili sa o oprim ,iar un barbat care loveste o femeie nu se poate numi barbat ci animal.

    ReplyDelete
  6. :) Vara asta m-am gandit foarte mult la o expresie din 1 Corinteni 13 KJV ”love is not rude” ... in romana e dragostea nu e necuviincioasa... dapai varianta in engleza imi place mai mult tradusa ca: ”dragostea nu e nesimtita”... cand iti da mana sa faci pe cineva sa se simta in ultimul hal, atunci nu-l iubesti... oricum eu una sunt de parere ca mai rau sunt abuzurile verbale decat cele fizice... nu sunt de-acord cu nici unele, evident! ...

    ReplyDelete
  7. Ai mare dreptate.Daca noi toleram,o sa devina mai rau.

    ReplyDelete
  8. Deocamdata sunt single :D si cred ca pentru moment e bine :)
    Profesoara mea de engleza zicea : ,,In momentul in care un sot isi loveste sotia s-a scurs si ultima picatura de iubire."
    Nu sunt de acord absolut deloc cu violenta dar oamenii asa stiu sa ,,discute"... sa discute cu pumnul.

    Ai intrebat in articol despre partenerul nostru de viata. Sa iti raspund : Asa cum am zis mai sus sunt single DAR daca ar fi sa vorbesc despre viitor un singur lucru iti pot spune. Indiferent de gravitatea unei probleme , promit ca NICIODATA nu imi voi lovi iubita/sotia .

    ReplyDelete