Versetul zilei

Saturday, March 14, 2015

Sanctus de Simon Toyne

Sursă imagine: internet

Sanctus este un roman care m-a făcut să îmi doresc să trec prin paginile sale cât mai repede pentru a ajunge imediat la final, nu pentru că cartea s-ar dovedi a fi plictisitoare ci pentru că curiozitatea de a face cât mai multe descoperiri m-a mânat iute ca vântul către așteptatul și confuzul final.
Recunosc, lipsa de timp, oboseala și altele m-au împiedicat să termin această carte mai repede, dar acum că am ajuns la ultima pagină o întrebare mi s-a invit pe buze: Există cumva o parte a doua?

Pe scurt, romanul face referire la un ordin de călugări ce ascund un mare secret, dar lucrurile sunt de o așa natură încât la începutul romanului te trezești citind mai multe povești de viață ale unor persoane diferite care într-un final ajung să joace pe aceeași scenă, având însă roluri diferite.
Cartea mi-a trezit o curiozitate aparte iar finalul a fost neașteptat, să vă dezvălui secretul? Nu, nu, e mai bine să citiți chiar voi.

Sanctus este un roman ce oferă o oază de relaxare, de liniște și de scăpare din această lume cotidiană în care trăim zilnic.

Citate:

”Și acum stătea, îngenunchiat, atât de sus pe cât se putea ajunge, în vârful celui mai sfânt dintre munți...simțindu-se mai departe de El ca oricând.”

”Și ele sunt ca noi; când nu se simt bine, se duc acasă și se ghemuiesc într-un colț până le trece.”

”El tăcu; temându-se să formuleze în cuvinte gândurile și sentimentele din inimă.” 

”Nu veni în camera asta să-mi împărtășești impresiile și bănuielile tale. Când vii aici, îmi prezinți adevărul și nimic mai mult.”

”Minciunile sunt ca buruienile. Poți să le smulgi din pământ, să le otrăvești rădăcinile, să le arzi până nu mai rămâne decât cenușa din ele - găsesc întotdeauna o cale de a se întoarce.”

”Nu poți clădi cea mai mare religie din lume pe baza unui simplu zvon.”

”Începi să cauți răspunsuri. Dacă nu le găsești în realitatea imediată, le cauți în altă parte.” 

Notă: 4,5/5

P.S. M-am informat și se pare că există de fapt o trilogie :D ieei.

1 comment:

  1. Cred ca m-a atras si pe mine numele, rasfoind cate un site. Daca spui ca ti-a placut o voi incerca si eu, nu eram hotarata.

    ReplyDelete