Versetul zilei

Wednesday, September 10, 2014

Prinţul, prinţesa, broscoii şi broscuţele

Sursă imagine:www.realitatea.net

În 2012 am avut un articol intitulat: "Nu săruta broscoi, treci direct la prinţ!", m-am gândit însă că nu am accentuat foarte mult înţelesul acelui cuvânt prinţ.

Ştiu că toate fetele visează la un prinţ frumos, acum sărim şi noi peste partea cu acel cal alb, probabil că ne dorim unul cu maşină, calul nu mai e chiar la modă, corect?
Şi de ce să nu recunoaştem că şi băieţii visează la o prinţesă care dacă se poate să fie şi foarte, foarte frumoasă sau cum se zice în zilele noastre "bună".

Dar, câţi dintre doritorii unui prinţ sau a unei prinţese s-au gândit să ofere o definiţie acestor cuvinte?

Să începem cu prinţul. Ne-am legat atât de mult de partea în care prinţul vine călare pe acel cal alb şi îşi salvează prinţesa încât am uitat să ne uităm la virtuţiile lui.
Când spunem "prinţ" probabil că ne gândim la un bărbat fermecător, cu avere, un adevărat cavaler, când de fapt, prinţul din zilele noastre este un om simplu.
Prinţul din zilele noastre s-ar putea să fie chiar sărac.
Ideea de prinţ aduce cu sine nişte atribuţii. Putem observa până şi în desene animate că un prinţ întotdeauna are obligaţii, aşadar prinţul este un om serios, responsabil, matur.
Pe de altă parte, prinţul întotdeauna, nu ştiu cum se face, dar este singur şi îşi caută o mireasă. Aţi găsit voi vreun prinţ care să fie căsătorit, să aibă undeva prin castel o femeie care să îl strige: "iubitule" şi vreo doi prichindei care să îl strige : "tati"? Sunteţi sigure că e vorba de prinţul vostru? Mai gândiţi-vă odată! Prinţul e singur.
Dacă ne uităm atent o să observăm că prinţul are un suflet bun şi este modest. Niciodată nu îi asupreşte pe oamenii ce sunt sub conducerea lui ci întotdeauna îi ajută. De asemenea, este bine cunoscut faptul că prinţul, după cum am menţionat mai sus, îşi caută o mireasă. Vai, de mine! Dar, asta vrea să însemne că nu e deschis pentru relaţii de doar o noapte, sau spre alte relaţii de scurtă durată?
Dacă ai dat peste aşa un prinţ, care nu are gânduri serioase cu tine, s-ar putea să fi întâlnit de fapt un broscoi deghizat.
Prinţul are onoare, îşi respectă cuvântul dat. Nu îşi permite să te inducă în eroare prin promisiuni false.
Ultima virtute şi cea mai importantă dintre toate, este că prinţul ascultă de Rege.

Să continuăm cu prinţesa.
Când spun prinţesă, bărbaţii probabil se gândesc la o femeie frumoasă, inteligentă şi mai ştiu eu cum îşi doresc ei, dacă se poate să aibă şi avere, de ce nu?
Prinţesa din zilele noastre s-ar putea să fie săracă şi nu chiar izbitoare la frumuseţe.
Dacă ne gândim la prinţesele din desene, ne vom putea da seama că o prinţesă este mereu umilă, modestă, sinceră. Ştiţi bine ce au păţit acele prinţese care au fost cu nasul pe sus, şi au umblat după avere. Aşa-i, au rămas singure!
O prinţesă veritabilă este umilă. Întotdeauna pleacă de undeva de jos, sau chiar şi dacă trăieşte deja într-un palat, are inima plină de bunătate. Aşadar, dragilor, dacă aţi dat cumva peste o femeie ce umblă doar după avere şi este chiar zgârcită, aveţi grijă, s-ar putea să fie o broscuţă deghizată în prinţesă.
Ce altceva putem observa?
Rare sunt acele prinţese care au sărutat broscoi. În marea majoritate a cazurilor prinţesele şi-au aşteptat cu răbdare prinţul, şi au răspuns cu da, la destinaţia căsătoriei. Nu ştiţi voi că fiecare poveste se termină cu o nuntă care durează nu ştiu câte zile? Aşadar dacă aţi dat peste o prinţesă care e dornică să vă accepte provocările de doar o noapte, două, trei, aveţi grijă, s-ar putea să fie doar o broscuţă...Dar, şi voi, ce fel de prinţi mai sunteţi dacă faceţi astfel de provocări?
Prinţesa este o fată finuţă, are un limbaj demn de o fată. Nu se aud înjurături sau alte cuvinte porcoase din gura ei, la fel cum nu ar trebui să se audă nici din gura unui prinţ.
La fel ca şi prinţul, prinţesa se pune în serviciile oamenilor pe care îi conduce, şi ascultă de Rege.

Acum că am terminat de scris, acest articol kilometric...ia gândiţi-vă. Suntem noi, o prinţesă/ un prinţ? Merităm noi o prinţesă / un prinţ?

P.S. Aveţi grijă la broscoi şi la broscuţe. Ei umblă cam peste tot, cum faci doi paşi, nici bine nu scapi de unul şi dai de altul.

3 comments:

  1. O postare cu talc, de cati printi nu am dat eu, si stii ce, trebuie sa ai mare grija la ce alegi, ideal ar fi sa nu ne aruncam cu capul inainte in nicio relatie. Pupici!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu prea am inteles ce ai vrut sa spui cu "de cati printi nu am dat eu", imi suna ca si cum te-ai referi la acei prin care doar par printi si nu sunt? sau te referi la printi care se regasesc in ce am scris eu?

      Acum ca totusi, citesc comentariu tau...imi dau seama ca nu am mentionat ceva... cred ca nu toti printii pe care ii intalnim sunt facuti pentru noi.
      Pupici :)

      Delete