Versetul zilei

Wednesday, August 29, 2012

Suntem egoişti când suferim?

Haideţi să ne oprim un pic din rutina zilnică şi să ne gândim. Oare nu suntem prea egoişti? Întotdeauna aşteptăm ca cel de lângă noi să facă primul pas, aşteptăm să ni se spună "iartă-mă, te rog frumos" etc. Mereu ne gândim la ceea ce alţii ne greşesc şi scoatem la iveală şi greşeli din trecut ca să ne putem justifica.Alergăm pe unde ne duce capul şi în drumul nostru mai călcăm peste inima cuiva fără să  ne dăm seama. Eu propun o mică pauză urmată de o întrebare. Ne gândim noi la cei din jur? Şi prin cei din jur nu mă refer la străinii ce trec pe stradă ci la persoanele dragi. Când  ne certăm cu cineva ne este mai uşor să dăm vina pe acea persoană decât să ne gândim la ce am greşit, să ne asumăm responsabilitatea şi mai mult decât atât să reparăm greşeala.Ne este mai uşor să minţim, să amânăm o discuţie , urmăm cursul firesc şi lăsăm multe lucruri nerezolvate. Este uşor să te victimizezi şi să asumi altcuiva vina pentru durerea ta. Dă-mi voie să-ţi spun un secret, şi fără să te superi pe mine, în realitate singurul vinovat eşti chiar tu, pentru că te complaci în propria suferinţă.
Avem impresia că dacă pe noi ne doare ceva trebuie ca toţi cei de lângă noi să ne plângă de milă şi să ne ducă pe braţe, păi nu-i chiar aşa, pentru că fiecare om are nevoile lui şi poate în timp ce tu te victimizezi altcineva tace şi suferă de unul singur, pentru că eşti prea ocupat cu "durerea ta" ca să te gândeşti la cei din jur.



!Să nu se înţeleagă greşit, e normal ca atunci când ai o durere pe suflet , persoanele dragi să-ţi fie alături , însă mai sunt şi oameni care exagerează, care aruncă durerea lor pe altcineva, cu toate că acea persoană nu are nici o legătură. Sunt oameni cărora le place să sufere, să se complacă în durerea lor şi să mai tragă şi pe alţii după ei.

22 comments:

  1. Ai mare dreptate :) dar aceste sfaturi ar trebuie sa ajunga la toti..pentru ca sunt sigura ca toti am gresit dar nu am recunoscut ;) pentru ca am zis ca nu e important..pentru ca e mai usor ca in fata oglinzii sa spunem "dar ce sunt eu fraiera? el/ ea a gresit mai mult..."
    Nu e asa!
    Iar faza cu egoismul ..taberele sunt impartite..unii sunt prea egoisti iar altii sunt prea naivi si ii pun pe altii pe primul loc..

    ReplyDelete
  2. Ai scris foarte frumos .Mi-a placut acest punct de vedere asupra acestei situatii , mai ales modul in care l-ai expus. Sincer , nu mai am ce spune in completare si te felicit.Mi-a placut foarte mult sa citesc toate aceste randuri.

    ReplyDelete
  3. cei care se comporta in acest fel nu sufera, se prefac doar ca sufera.

    ReplyDelete
  4. Deobicei alegem lucrurile mai simple,mai usor de facut si nu e prea bine...

    ReplyDelete
    Replies
    1. asa e. dar le putem corecta daca ne dam seama la timp.

      Delete
  5. M-am gandit si eu la asta cand am analizat faptul ca plangem dupa cineva care a murit. Presupunem ca omul acela a mers intr-un loc mai bun sau spre o noua aventura, noi de ce plangem? Cred ca asta e egoist, deoarece suferim dupa pierderea noastra, dupa dorul care il vom simti noi.

    In privinta exemplelor tale, e adevarat. De multe ori dam vina pe oameni, chiar daca noi am gresit si noi ne-am cauzat in mare parte suferinta.

    ReplyDelete
  6. Sincer,eu daca sufar prefer sa nu stie nimeni.Nu imi place si nu vreau sa imi planga nimeni de mila.Asa ca e posibil sa ies in oras,la o petrecere sa rad sa glumesc,dar in interiorul meu sa fiu trista...

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) inseamna ca esti puternica.
      totusi nu e bine sa tii mereu in tine...

      Delete
  7. uneori fetele asteapta ca ei sa faca primul pas sa isi ceara scuze si cand sunt ele de vina ......

    ReplyDelete
  8. Ai dreptate. Uneori trebuie sa numai fim asa egoisti, ci sa fim responsabili pentru faptele noastre.

    ReplyDelete
  9. \si eu am asteptari de acest gen, dar la naiba, dau inapoi mereu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cum adica dai inapoi? in privinta asteptarilor?

      Delete
  10. nu egoisti suntem cand suferim ci doar stupizi iar daca perseveram in suferinta o facem din prostie. a crede inseamna sa ai incredere. si daca ai incredere in Dumnezeu cum poti sa suferi? suferinta e artificiala si ne-o provocam noi insine cum bine ai spus.

    ReplyDelete