Versetul zilei

Sunday, March 16, 2014

În spatele cuvântului "iubire"

 
Sursă imagine:wallpaperswide.com

Peste tot se aud sau se văd scrise cuvintele " Te iubesc", şi dacă vom privi cu atenţie pe străzi, prin autobuze, sau pe oriunde, vom vedea mii de oameni care îşi manifestă iubirea într-un fel sau în altul. 
Dar ce se află în spatele cuvântului "iubire", ce înseamnă cu adevărat această iubire după care omul tânjeşte?

Pot spune că nu sunt în măsură să dau o definiţie, să clasez iubirea pe undeva, consider că nimeni nu poate exprima în cuvinte iubirea mai bine decât este ilustrată în pasajul biblic din  1 Corinteni 13: 4-8 despre care am menţionat mereu când am vorbit de iubire şi probabil o voi mai face.
Dar nu îl voi mai scrie de data aceasta, am să vă las în schimb provocarea de a-l căuta chiar voi. Se găseşte şi pe net.

Ce pot spune însă este că în spatele cuvântului iubire nu există egoism, nu există persoana "eu" pusă mai presus decât persoana iubită.
În spatele acestui cuvânt se află multă răbdare, multă linişte, pace, dorinţa de a vedea acea persoană fericită şi prin acest lucru eşti şi tu fericit. Iubirea poate să însemne sacrificiu atunci când este nevoie, dar vă rog să vă gândiţi bine, aici nu mă refer la sacrificii cum ar fi să suferi bătăi sau alte chinuri provocate de acea persoană pentru că o iubeşti, asta pentru voi nu ştiu cum este, dar pentru mine nu este un gest de iubire. 

Iubirea oferă înţelegere, compasiune...
Iubirea adevărată este veşnică şi nu există iubire falsă sau iubire care să termină. Există iubire şi atât. Ori iubeşti, ori nu iubeşti. Iar dacă iubeşti o faci pentru totdeauna. Un om care pleacă din viaţa ta nu va pleca niciodată din sufletul tau, pentru că în adâncul tău vei continua să îl iubeşti doar că nu cu aceeaşi intensitate şi nu cu aceeaşi nevoie...

Şi dacă tot am vorbit de iubire, vă recomand un film frumos... The lost valentine

16 comments:

  1. Ce frumossss ! Cum e de asteptat de altfel .
    Lavi , draga mea , imi place mult de tot si blog-ul tau si de tine , si esti o fata asa frumoasa !
    Iarta-ma ca nu vin mai des pe aici , stiu ca tu nu te superi , dar eu ma supar ca n-am mai mult timp si mai multa tragere de inima sa dau pe aici .
    Dar saptamana asta imi voi face cu orice pret timp sa intru sa citesc toate postarile pe care "le-am pierdut" .
    Cred ca exista iubire in fiecare din noi , pusa acolo de Dumnezeu , cred insa ca iubirea , pe cat e de frumoasa pe atat e de " infricosatoare " . Cred ca atunci cand iubesti depinzi sufleteste de un om si asta te poate rani , dar merita ! Ne-am nascut din iubire si suntem nascuti sa iubim !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma bucur ca iti place blogul meu >:D< si multumesc pentru cuvintele frumoase.

      Nu trebuie sa iti ceri scuze, vii pe aici cand vrei, cand iti place tie si ai timp. Nici eu nu pot trece mereu pe la tine sau pe la cei pe care ii vizitez.

      Si tu esti o fata frumoasa! Sa tii minte asta!

      Delete
  2. P.S : Da , tu esti Lavi de la leapsa aceea cu melodii . Cine altcineva ? N-am avut cand sa-ti raspund acolo.

    ReplyDelete
  3. Frumos scris.
    Mă bucur că ai recomandat filmul. Arată într-adevăr ce înseamnă iubirea adevărată!

    ReplyDelete
  4. Iubirea este atunci cand pui intotdeauna nevoile altuia inaintea nevoilor tale. Alegi intotdeauna ce este mai bine pentru celalalt.
    Frumos film, The Lost Valentine. Mare grija insa. Filmele romantice pot distorsiona o gandire corecta cu privire la dragoste si relatii.

    ReplyDelete
  5. Tu toata esti o iubire care nu are margini. Esti un copil minunat care salvezi oameni prin textele tale.
    Te pup scump xxx

    ReplyDelete
  6. Trebuie sa vezi Flipped..de curand l-am revazut.Este unul dintre putinele filme de dragoste unde nu se pune accentul pe drama,moarte pentru a portretiza iubirea.Protagonistii principali sunt doi copiii de generala iar amandoi reusesc sa nareze o poveste de dragoste cum rar surprinzi in filmele de genul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sa stii ca m-ai facut curioasa, chiar am sa il caut sa ma uit.

      Delete
  7. Iubirea e un cuvant greu, rostit cu atata usurinta...

    ReplyDelete
  8. Iubirea este, cu siguranță, un sentiment fascinant, complex, nobil și frumos. :)

    ReplyDelete