Versetul zilei

Saturday, February 18, 2012

Ştii să spui mulţumesc?

Vă vine să credeţi sau nu , astăzi foarte puţini oameni mai ştiu să zică un simplu: "mulţumesc". Unora le este foarte greu să zică aşa ceva, iar alţii cred că nu au destule motive pentru a o face.Dar de ce fel de motive ai avea nevoie pentru a spune mulţumesc?
Acesta este un cuvânt care în aparenţă s-arputea să nu însemne mult, dar adevărul nu este aşa.Cuvântul mulţumesc poate aduce un zâmbet pe buzele cuiva, poate ridica o persoană într-o zi împovorată, poate face multe. Şi totuşi rareori este folosit.
Ce să mai zic de :" îmi pare rău" sau de :"iartă-mă" , "te rog" când este greu să spui mulţumesc?
Când a fost ultima dată în care să le mulţumiţi celor din jur pentru ce au făcut pentru voi?
Când i-aţi mulţumit ultima dată lui Dumnezeu pentru ceea ce aveţi? Sau sunteţi prea ocupaţi gândindu-vă la ceea ce nu aveţi?
Când v-aţi făcut un moment în care să vă mulţumiţi vouă, pentru minunatele zile de care aţi avut parte?
De ce să lăsăm persoanele la care ţinem pe locul 2? De ce să nu le acordăm nişte momente frumoase, de respect, de admiraţie? De ce să lăsăm sufletul şi pe Dumnezeu pe locul 2? Nu cumva merită mai mult din noi? De ce să nu ne răsfăţăm din când în când cu micile bucurii ale vieţii?  Nu este timp pentru aşa ceva şi tocmai de aceea ne bucurăm tot mai puţin dând vina pe cine ne iese în cale, când de fapt noi nu avem grijă de noi.

31 comments:

  1. Uneori da,alteori uit (din pacate)

    ReplyDelete
  2. Asa este un multumesc ne poate "multumi" si pe noi..chiar daca nu prea stim sa o facem foarte des.

    ReplyDelete
  3. Eu sunt o persoana recunoscătoare care știe să mulțumească și să aprecieze ș toți greșim este evident acest aspect, suntem oameni,dar trebuie să știm să ne cerem iertare , este primul pas spre a ne îndrepta.

    ReplyDelete
  4. Totul incepe cu "te rog" si "multumesc" asta daca in primul rand te respecti, iar "iarta-ma" este wow, in ziua de azi daca ai curaj sa iti ceri iertare cu frantea sus, nu cu privirea in pamant de rusine.

    ReplyDelete
  5. "Dar de ce fel de motive ai avea nevoie pentru a spune mulţumesc?"
    Aici as spune ca avem nevoie sa fim oameni. Punct!

    ReplyDelete
  6. adevărul este că nu mai suntem recunoscători şi nu mai apreciem la adevărata valoare lucrurile pe care le avem sau le primim..
    ( nu este valabil pentru toată lumea , dar există destul de multe cazuri de acest gen )

    ReplyDelete
  7. Să nu se audă (din gura voastra) nici cuvinte porcoase, nici vorbe nechibzuite, nici glume proaste care nu sunt cuviincioase; ci mai degrabă cuvinte de mulţumire.

    Efeseni 5:4

    De aceea a spune multumesc ar trebui sa fie una dintre calitatile crestinilor, dar asta tine mult de cunostiintele Biblice pe care le are un crestin si mai putin de cele familiale.

    ReplyDelete
  8. Mare dreptate ai. Cu toţii am uitat să mulţumim, dar nu uităm să-i dezamăgim pe ceilalţi cu alte vorbe.

    ReplyDelete
  9. Ei! Nu chiar toti. Daca nu ma credeti, intrebati-mi colegii de serviciu. Unii imi spun sa nu le mai vorbesc cu dvs pentru ca sunt mult mai tineri decat mine. Eroarea provine de la faptul ca oamenii nu inteleg ca respectand pe altii, te repecti in primul rand pe tine.

    ReplyDelete
  10. Ai dreptate.Eu sunt prea ocupata sa ma gandesc la ce nu am.As multumii foarte mult persoanei care m-ar ajuta sa scap de negativist dar nimeni nu face asta...

    ReplyDelete
  11. Eu cred ca mi-am facut o obisnuinta ca atunci cand primesc ceva sa spun multumesc (chiar si atunci cand cineva imi spune o jignire spun, mai mult ironic multumesc)si cand cer ceva sa spun te rog. Chiar daca uneori nu este din toate inima, dar totusi eu zic.

    ReplyDelete
  12. Amu e la modă- mersi, rar mai întâlnești persoane care să spună mulțumesc. Te rog și iartă-mă cred că nu am auzit de mult.
    Cred că ceea ce ne împiedică să spunem aceste lucruri este mândria.

    ReplyDelete
  13. Depinde de mediul in care ne ducem existenta. Daca e un mediu sanatos nu e greu sa spunem ”multumesc”. Daca am reusit sa avem o inima multumitoare si cuvintele noastre sunt la fel.
    Nu e greu ori imposibil, noi suntem cei ce decidem cum vorbim ori ne purtam.

    ReplyDelete
  14. Foarte frumoasa pledoaria pentru acest simplu ,,multumesc"... Un zambet , un multumesc , o mana pe crestet...un brat ocrotitor...in unele momente , in unele zile , inseamna mult... Le ravnim cu totii si e trist ca nu le daruim la randul nostru...

    ReplyDelete
  15. Multumesc pentru gandurile bune! :)

    ReplyDelete
  16. Lui Dumnezeu mereu i-am multumit in fiecare zi pentru tot ce am . Mie nu-mi este greu sa spun te rog sau multumesc ...absolut deloc...si o fac destul de des pentru ca eu consider ca daca esti bun in viata , daca stii sa te comporti si daca esti politicos ai mereu de castigat . Si de fiecare data cand am gresit mi-am cerut scuze .,,iarta-ma " nu am spus niciodata...RECUNOSC...dar de fiecare data mi-am cerut scuze. Uite...cu ajutorul acestui articol mi-am facut o analiza si am observat ca nu am spus ,,iarta-ma" niciodata , dar intotdeauna cand am gresit si-am cerut scuze .
    M-am bucurat cand am citit acest articol , mai ales pentru faptul ca aveam aceeasi idee pentru articolul de azi si m-a bucurat faptul ca am vazut ca ai aceleasi opinii si aceleasi idei ca ale mele , dar totusi exista o diferenta : tu ai scris mai frumos si ai exprimat mai multe decat as fi scris eu .

    O seara placuta in continuare si iti urez numai bine tie si cititorilor blogului tau !

    ReplyDelete
  17. Esti un adevarat bulgare de lumina, suflet frumos.

    ReplyDelete
  18. Ai drepate.Eu una nu am uitat sa spun "multumesc"...cel putin nu persoanelor care chiar merita.

    ReplyDelete
  19. Eu cred ca daca unii au impresia ca nu sunt respectati nici ei la randul lor nu ii respecta pe ceilalti. Nu sunt de acord. Eu am obiceiul sa multumesc pentru orice gest, cat de marunt, poate din obisnuinta, poate pentru ca asa simt :D

    ReplyDelete
  20. stiu ca ii multumeam si eu lui Dumnezeu pentru lucruri rele/bune dar de la o vreme am uitat .. :( bine ca mi-ai adus amintee

    Cat despre persoane , eu le multumesc pentru tot ajutorul lor :X:)

    ReplyDelete
  21. Da, eu spun mulțumesc ! În plus te invit să-iei premiul pentru participarea la concursul de ieri!

    ReplyDelete
  22. Da...si eu stiu sa spun multumesc...de exemplu iti multumesc acum tie ca ne-am intalnit pe calea virtuala.

    ReplyDelete
  23. Cateodata multumesc.. cateodata nu multumesc .. :D

    ReplyDelete
  24. Nu prea multumim pentru ca suntem sfatosi si prostcrescuti!

    ReplyDelete
  25. Stiu si eu sa spun cui merita:D:)

    ReplyDelete
  26. Hehe.. eu de obicei spun prea târziu..

    ReplyDelete
  27. E greu sa spui multumesc, pentru ca unii cred ca altfel se inclina in fata persoanei si isi pierd din mandrie.. Din contra, un multumesc inseamna caldura si admiratie, multumesc Lavi ca am avut placerea sa te cunosc prin intermediul scrierilor tale!

    ReplyDelete